Î
NE –
“SFÂNTA TUTĂ” – MONITORIZEAZĂ răspunsurile BISERICII ???...
Mottor : Să continuăm prezentul în ORTODOXIA “obscurantistă”, după spusele aceluiaşi BOGATU, prin puterea Tatălui, lucrarea Fiului şi sfinţirea Duhului Sfânt! ŞI CU ASTA AM ZIS ŞI AMIN!!!
Mottor : Să continuăm prezentul în ORTODOXIA “obscurantistă”, după spusele aceluiaşi BOGATU, prin puterea Tatălui, lucrarea Fiului şi sfinţirea Duhului Sfânt! ŞI CU ASTA AM ZIS ŞI AMIN!!!
O să încep prin a-mi cere scuze în
numele “inventatorului” tutei din articolul “Să scărmănăm “creştineşte”
Mitropolitul Moldovei”de la cei ce s-au simţit vizaţi de aceasta dar deşi nu
sunt un simpatizant avid al propagandei pornografice hollywoodiene, am fost şi
eu la vremea mea un elev silitor şi am învăţat că petru a păşi cu dreptul
uneori e bine să faci abstracţie de cuminţenie şi să ieşi cu “tuta” în faţă
pentru a face auzit. Din acest punct de vedere îi dau oarecum dreptate şi
“naşului” care a rebotezat Ziarul de Gardă şi PRO TV-ul, însă pentru îndrepta
oarecum lucrurile o să-I cer ca la apropierea Sfintelor Paşti să ofere
“finilor” câte o mioriţă nevinovată, pentru jertfa de ispăşire şi împăcare ca
la evrei.
Este adevărat că la caterinca
organizată de curând întru vedetizarea întâistătătorilor Bisericii noastre nu
se putea răspunde decât cu o caterincă. Aşa
că înfrăţirea „tutei” cu iapa lui
Vasile a sunat ca un dangăt de clopot de alarmă răzbind puţin prin pâcla deasă
a cârtelilor şi clevetirilor, precum şi o nadă în care se putea agăţa şi un
rechin mai priceput care să arunce puţină lumină şi asupra originii păpuşarilor
din umbră.
În acest sens mi-a atras atenţia recenzia
la articolul cu “tuta” făcută de Domnul Petru Bogatu, care se arată contrariat
la culme de “rătăcirile obscurantiste” ale clericilor moldoveni ce nu se ştiu
la sinoade. Nu aş vrea să-l
supăr pe Dl. Bogatu susţinând că se crede mai papal ca papa şi mai drept decât dreptarul în
strâmbătatea sa, însă nu am putut trece
cu vederea faptul că încearcă să sugereze sinodului „eronat” după părerea
dumnealui, nişte „soluţii reformatoare” pe care membrii sinodului cu de la sine
iniţiativă nu sunt capabili să le întrezărească.
Domnul Bogatu propune spre dezbatere câteva idei,
asupra cărora aş vrea să-mi exprim şi eu punctul de vedere, ţinând cont de
faptul că mănuşa a fost deja aruncată în curtea Bisericii.
Prima idee pe care am reţinut-o ar fi necesitatea
reformării administrative necondiţionate a Bisericii, Dl. Bogatu susţinînd că
„şi Biserica are nevoie de schimbare” şi exemplificînd schimbarea prin reforma
lui Nikon.
Referitor
la această reformă a patriarhului Nikon aş vrea să-i amintesc stimabilului domn
că modul în care aceasta a fost înfăptuită a avut drept consecinţă nu adunarea,
ci risipirea turmei. Drept exemplu viu îi avem şi astăzi pe ruşii lipoveni.
Neactuală este şi comparaţia deoarece această reformă a fost cauzată de un
conflict între două practici diferite în ceea ce priveşte simbolurile. Coexistente
în Biserică în Ierusalim ( rânduiala Sfântului Sava cel Luminat ) şi
Constantinopol (rânduiala studită ), aceste practici au fost uniformizate mai
întâi în Bizanţ în veacurile al XII-lea şi al XIII-lea, iar în Rusia nu s-a
reuşit uniformizarea în momentul respectiv din cauza „Epocii Tulburi”.
Diferenţele de rit s-au perpetuat în Biserici chiar până în secolul al XVII-lea
fără ca celelalte Biserici să facă reforme.
Deci, reforma nikoniană nu a fost o reformă
administrativă sau organizatorică după cum sugeraţi, ci una liturgică, după cum
o numesc teologii, sau cultică, după denumirea istorică. Adică. Dacă până la
reforma lui Nikon oamenii se pecetluiau cu simbolul sfintei cruci cu două
degete, în chipul firii Divine şi Umane a Mântuitorului, după reformă s-a
uniformizat în Biserică tradiţia şi s-a acceptat pecetluirea cu trei degete în
chipul Sfintei Treimi.
Dacă până la Nikon se cânta psaltica pe o singură voce, după
reformă s-a introdus şi muzica lineară pe mai multe voci.
Dacă până la Nikon se atrăgea atenţia la cuvinte în mod
greşit, ca la nişte incantaţii magice, după reformă s-au modificat cărţile de
cult, schimbându-se astfel atitudinea faţă de cuvinte. Alte reforme ar fi
legate de mersul după soare în procesiunea tainelor, numărul prescurilor, etc..
Ce reformă în stil nikonian în Biserică aţi vrea
să ne propuneţi, Domnule Bogatu? Să facem cruce cu patru degete, adică numele
Sfintei Treimi plus al Dumneavoastră? Sau să invităm în sfintele locaşuri câte
un Vitas şi câte un Pavarotti (odihnească-se în linişte) întunecaţi cu ceva creaţă
de barbă de Conchita şi acompaniaţi de un cor de bătători din palme, surle şi
trâmbiţe pentru lărgirea diapazonului muzical, sau chiar nişte şamani voodoo cu
tamburine, pentru ca măcar cantaţiile şi incantaţiile acestora să poată
străbate prin termopanele bine ermetizate ale birourilor de presă.
De cărţile de slujbă nu vă mai întreb, că chiar nu
ştiu ce aţi mai putea adăuga la Sfântul
Roman Melodul şi acatistele lui sau la Sfântul Ioan Damaschin pentru
completarea condacelor şi icoaselor, căci aici nu se pune problema de a
„flapţura ţurumbele şi microtiptile pentru biribistrocizarea cerimboflaxului”,
ca să nu rămâna ultima pagină a ziarului goală.
De la nivelul acuităţii analistice urbane n-ar
trebui să faceţi nişte confuzii atât de impardonabile între reforma cultică şi
cea administrativă, sau mai bine zis, o comparaţie aşa nefericită, că poate „obscurantiştii”
din suburban monitorizează şi dau „ruşinica” în public.
Ceea ce tot strigăm noi ca Biserică acum nu se
referă la simbolurile păcatului ci la păcatele în sine care sunt legalizate
prin legi. Dacă aţi vrea să aflaţi şi opinia staroverţilor, că tot aţi amintit
de reforma care a dezbinat Biserica rusă, puteţi să-i întrebaţi şi pe mult mai
bărboşii lipoveni de la noi dacă vor aşa o poponizare dosnică consfinţită de
lege. Regret răspunsul care o să-l primiţi în faţă, şi cred că scuipatul de
cămilă e un mizilic.
Iar ca să nu mai confundaţi reforma cultică cu
reforma administrativă, vă propun să lecturaţi teza de doctorat susţinută de
Alexandru Varona la
Bucureşti în 2011 (cred că e ultima în domeniu mai amplă şi
mai documentată), nu la facultatea de popi că ăia la doctorate joacă popice şi
table ca să devină obscurantişti şi mitocani dar la cea de istorie, că dă unele indicii pentru diferenţierea
reformei cultice de cea administrative. Dumneavoastră o să le întrezăriţi.
Iar pentru a evita „risipirea turmei”, credincioşii
ar putea după părerea Dvs., D-le Bogatu să ţină piept unui „curs sinodal
eronat”, „ortodoxismului neghiob” şi „habotnicilor dezgustaţi de libertăţile
democraţiei şi Europei” şi punînd mâna pe „Sfintele Scripturi, canoane şi
tradiţie” să-şi croiască ei înşişi reforma, chiar în pofida clericilor „cu vederi
obscurantiste” şi a întâistătătorilor acestora (şi toate astea le-aţi tras după
Nae Ionescu, aproape ca de la el zicere).
.....Şi eu aş sugera să nu ne cramponăm de părerile
„obscurantiştilor” bărboşi ortodocşi, şi să privim puţin reforma Bisericii noastre
din perspectiva unor reformatori mai experimentaţi şi mai pe gustul Dvs. cred. Toţi aceşi reformatori, pe lângă faptul
că sunt recunoscuţi pe plan mondial, la fel ca şi Dvs., au fost destul de
democraţi în gândire pentru a oferi puterea de decizie asupra canoanelor
Bisericii norodului reformator,
reprezentanţii căruia au fost chiar ei înşişi.
Şi o să începem cu reforma marelui Luther, care
cuprins de fervoarea democratizării şi liberalizării Bisericii Catolice
percepea lumea ca pe un „anus gigantic”(„Martin Luther, Later Years”, CD-ROM
(CHJ) Logos Research Systems, 1996). Ba mai mult decât atât în corespondenţa cu
Papa Paul al III-lea susţinea că „precum
scuipatul, mucii, puroiul, fecalele, urina, putoarea, râia, vărsatul, ulcerul
şi sifilisul aparţin trupului, aşa şi voi, ceilalţi, care nu-mi...
(urmaţi), aparţineţi bisericii”(Hartman Grisar, Luther, London, Broadway
House, 1914, vol.3, p. 235).
O să Vă rog să-mi iertaţi grosolănia limbajului,
însă am preferat să Vă aduc la cunoştinţă acest citat integral pentru a ilustra
exact atitudinea faţă de turmă a acestui mare precusor al Dumneavoastră întru
cele ale reformării Bisericii.
Admit faptul că Luther a fost ceva mai radical în
gândire şi exprimare. Însă nu pot să îmi reţin un zâmbet când îmi imaginez un
popă moldovean, astfel reformat, încercând să-şi adune turma „obscurantistă”,
şi strigând de pe amvon: „Hai băi mucilor, sifiliticilor, fecaliştilor, pişorcoşilor, râioşilor etc.... poftiţi
în anusul ăsta gigantic care de acum
înainte vă va conduce spre mântuire.” Parcă şi văd toate oiţele smerite, cu
capul plecat, păşind una în urma alteia şi urmându-şi păstorul.
Mai ales că Luther a mai încercat să implementeze
o reformă motivantă, îndemnând pe cei ispitiţi de poftele lumeşti să nu mai postească ci să se desfete cu
mâncare şi băutură, urmând chiar exemplul său, ţuca-l-ar pe moaştele lui şi măsa, mama lui de durduliu gurmand, pentru că, susţine el,
„păcatele trebuie făcute din ură către diavol” şi „pentru a-l decepţiona pe
acesta în misiunea sa,” demonstrându-i prin asta că mintea ta nu cuprinde
păcatul. Dacă această idee ar fi acceptată de membrii obscurantişti ai
„sinodului eronat” sunt sigur că turma ar putea fi reîntregită cu o mulţime de
pofticioşi şi degustători asidui ai licorilor patronate în vechime de Bachus.
O altă idee motivantă propusă de Luther şi care ar
putea servi la reîntregirea turmei ar fi predestinarea. Aceasta ar fi o reformă
foarte comodă pentru unii adepţi ai implementării necondiţionate a tuturor ideilor
cu suflu modernizant propagate cu îndârjire în ultimul timp pe la noi. Odată
acceptată această reformă putem răsufla uşuraţi. Sau mai bine zis putem turna
orice lături în capul clericilor fără a ne teme de consecinţe, căci atâta timp
cât suntem trecuţi în catastiful vieţii eterne, ne vom ridica la cer după pofta
inimii, fără a întâlni niscaiva obstacole. În acest fel BOM ar putea recupera
foarte multe şi diverse personalităţi şi minortăţi,
căci această reformă, dacă e făcută „ad litteram”, l-ar absolvi chiar şi pe Iuda de trădarea sa, el fiind doar un
„trădător din necesitate”, vina fiind purtată exclusiv de Dumnezeu, care
conform lui Luther „i-a preluat lui Iuda acţiunile şi S-a autotrădat”. Până
aici toate bune şi frumoase, mai ales că de la Luter ne-a rămas şi un îndemn „creştinesc” de
răsunet: „când nu te primeşte soţia
culcă-te cu servitoarea” că „nu-i
nici o afacere să-ţi iubeşti soţia”(Lucien
Febure, „Martin Luther, un destin”, p.203). Nu aş vrea să
dezvolt ideea în ceea ce priveste alte păcate ale minorităţilor că m-ar trăsni
Dumnezeu pentru blasfemii.
Să încercăm să gustăm şi din ideile reformatoare ale
Papei de la Geneva ,
reformator şi el de meserie, şi anume Jean Calvin, care este de părere că între
Dumnezeu şi om nu este altă relaţie decât cea dintre stăpân şi sclav. Şi
sclavii nefiind toţi la fel, Iisus nu a suferit chiar pentru toţi, aşa că mai
sunt şi unii predestinaţi să ajungă în iad. Iar odată începută reforma putem să
adăugăm la hrisov chiar şi lista integrală a acestora. Presupun că tot norodul reformator prin intermediul
reprezentanţilor săi o să decidă cine va figura pe ea.
Am putea să mai recuperăm din oile pierdute şi
urmând modelului reformator al lui Zwingley şi permiţînd turmei risipite să-şi
schimbe partenerii de viaţă mai uşor decât ciorapii şi risipind pe ici – colo
şi câte un urmaş, după cum a făcut chiar el.
Iar pentru o reformă şi mai radicală am putea să-l
aducem în discuţie tot pe Zwingley în calitate de „capelan şi mercenar al lui
Hrisos”, care toată viaţa sa a „mântuit” credincioşii prin disecare sau
decapitare cu o secure personalizată cu două tăişuri. Şi aceasta ar putea fi o
metodă rapidă şi eficientă de mântuire a „clericilor obscurantişti” şi care nu
se pot încadra nicicum în turma „norodului reformator”.
Reformatorul scoţian John Knox ne invită să urmăm
exemplul său personal în vederea practicării incestului. Astfel, pentru a nu discrimina soacrele, el propune să le
oferim acestora chiar atenţia pe care o oferim soţiilor. Poate că această
reformă ar avea oarecare trecere acasă la ilustrul reformator, însă la noi mă
îndoiesc că ar avea succesul scontat din cauza socrilor cu „vederi
obscurantiste” care (slavă Domnului, zic eu) încă ne mai împânzesc meleagurile.
Sau am putea chiar lăsa la o parte ucenicia lui
Hristos şi să urmăm ucenicilor lui Münster, numiţi şi anabaptişti (reformatori
şi ei), care ieşind la defilare pe străzile Amsterdamului în cercei şi gata,
încearcă să reconstituie chiar şi în prezent, aici pe pământ, paradisul
pierdut, nu ăla divin ci ăla gol. Şi se mai dansează în parade de nudişti chiar
şi pe străzile Amsterdamului. Mâine poimâne împreună cu nudiştii şi exhibiţioniştii
o să strigăm şi noi prin Chişinău în fundul gol: „Libertate! Libertate!
Libertate!” Aş vrea să vă întreb a cui libertate o să o strigăm? Libertatea lui
Satan de a ne autodesfiinţa de dragul libertaţii? Un cleric care spune lucrurilor
pe nume v-ar fi ruşine să-l întâlniţi pe stradă, dar înconjurat de o gloată
îmrăcată în Adam v-ar plăcea să scandaţi fără inhibiţii?
Sau hai să privim reforma unde a ajuns şi din
perspectiva unor şi mai noi reformatori, contemporani cu Dvs., care au reformat
şi reforma reformatorilor. Poate acestia Vă sunt mai pe plac şi ar trebui să ne
luăm după ei. Nişte astfel de „profeţi” reformatori mi-au fost pe la poartă şi nu o dată, şi m-au
anunţat că Hristosul Nostru nu mai este Dumnezeu, că s-a lăsat de funcţia asta
şi că este, aşa, un fel de făcătură acum. Iar când am discutat cu tănticile cu
Scriptura Bisericii, nu cu făcătura lor de scriptură şi le-am făcut aşa un fel
de ερμηνεια (tâlcuire) după
ortodoxia asta obscurantistă, mi-au zis că nu avem nevoie în mântuire nici de
Biserică, nici de teoria asta de teologie fiindcă noi trebuie să fim ca şi
copii ca să ne mântuim, după cum spune „Iehova prin glasul profetului său („Hristos”)”.
De la ele citire. Şi am întrebat teoloagele dacă trebuie să fim ca şi copii în
gesturi sau în inocenţă, fiincă noi ortodocşii am rămas cu multe gesturi şi
simboale. Şi mi-au zis că mai ales la gesturi să atragem atenţia, să nu fie cruci şi
închinări la icoane, ci să ne comportăm ca niste copii cu gesturile lor naturale,
că aşa ne mântuieşte Iehova. Stimabile Domn dacă eu aş face gestul natural de
m-aş „cufuri” în nădragi la
onorabila vârstă pe care o am, sau în izmenele mele, ca şi copiii, crezi şi mata
că m-aş putea mântui mai uşor?
Vedeţi,
domnule, cu reformele astea pe care le propuneţi să nu ajungem să avem în
biserică doar cufuriţi şi cufurite în loc de creştini şi creştine.
Ei, cam aşa ar arăta o eventuală reformă norodnică
din perspectiva unor reformatori cu gândire deschisă şi modernizatoare. Nu am
amintit aceste citate cu intenţia de a leza demnitatea organizaţiilor
religioase precum lutheranii, calvini, puritanii, metodiştii, zwinglienii, şi
toate surogatele acestora, ci pentru a pune în temă credincioşii care ar dori
să participe la o astfel de reformare a Bisericii asupra reformelor deja
înfăptuite prin liberalizarea ideilor norodnice şi care au dus la apariţia
bisericilor noi şi deschise schimbărilor. Dacă prin aceste citări am adus cuiva
vreo jignire, îmi cer scuze anticipat.
O să încerc să vă dau şi un răspuns pe înţelesul
protejaţilor Dvs., adică în maniera predicatorilor ne-bărboşi, la costum şi
cravată, cu menţiunea că citatul este preluat din Biblia lăsată de Dumnezeu şi
nu din versiunea „reformată” şi ciopârţită deja pe ici, pe colo, prin părţile
esenţiale de către „profeţii” iluminaţi brusc de idei inovatoare provocate de
„mărul lui Newton”. Cine are urechi de auzit să audă şi cine are ochi de văzut
să vadă.
„Vă rog
fraţilor, să vă feriţi de cei care fac dezbinări şi sminteli împotriva
învăţăturii pe care aţi primit-o şi să vă păziţi de ei”. ( Romani 16,17) şi
încă ceva pentru trezire „e cumplit lucru să cazi în mâinile Dumnezeului cel
viu!”(Evrei 10, 31) - le-o spune tocmai evreilor, care ştim ce s-a întâmplat cu
ei până de curând aşa vreo 2000 de ani de mânie divină.
Eu, personal, în calitate de cleric mă conformez
celor citate mai sus şi prefer să mă alipesc turmei mici şi risipite păşind
anevoie spre mântuire decât s-o urmez pe cea mare şi bine dirijată către
prăpastie.
A doua sugestie (care după părerea mea este
utopică) propusă de Dvs. ar fi „reformarea benefică” în care urmând exemplul
Bisericilor surori Grecia, Serbia, Bulgaria, România şi mai nou Ucraina, care
şi-au făcut patriarhate pe criteriul neamului, ceea ce sugeraţi să facem şi
noi, adică, citez: „Biserica Neamului Românesc din Basarabia”. Cu alte cuvinte,
un patriarhat românesc înafara patriarhatului din România. Să ciuliţi gnoza
Dvs. bine că eman absurditatea ideii. Am auzit odată un duhovnic bătrân care
tâlcuia ceva din Apocalipsă şi din părinţii Sfintei noastre Biserici şi ne
spunea că la sfârşitul vremurilor toate neamurile se vor întoarce în naţia lor
în orânduire (adică în patriarhatul lor). Pe lângă cele două mitropolii
autonome deja existente pe teritoriul tării noastre, Dvs. aţi dori să
înfiinţaţi şi un Patriarhat Basarabean, adică, pe lângă forfecarea deja
înfăptuită a neamului românesc să mai avem o divizare în plus.
Şi dacă va fi contextul politic prielnic şi va
hotărî şi Dumnezeu să ne unească într-un singur neam şi noi o să avem un
patriarhat şi încă două mitropolii, într-o republică atât de mică, noi ce vom
face cu patriarhatul Dvs.? Să vă înscăunăm canonic pe Dvs. şi papă, şi
patriarh, şi preot şi diacon şi credincios reformator, aşa numai ca să avem şi
noi ca naţie şi ca neam un patriarhuţ
autocefal într-o muchie de ţară? Sau
explicaţi-mi şi mie cum închideţi canonic un patriarhat din pix? Ca la legi
prin votare parlamentară? O Biserică se desfiinţează mai greu din pix. Dacă
după canoanele Dvs. s-ar putea, după altele probabil că nu. Încercaţi din pură
curiozitate să desfiinţaţi vreun patriarhat deja existent sau să-l integraţi în
altul. Desfiinţaţi patriarhatul Rusiei sau al Greciei din pix. Sau propuneţi-le
să unească două patriarhate sub un singur patriarh. Să vedem şi noi ce iese. V-am
dat acest exemplu ca să înţelegeţi că şi vlădâca nostru are viziune mai clară
asupra problemei decât mulţi politicieni, chiar dacă majoritatea îl blamează.
Eu însumi sunt fiul duhovnicesc al ambelor
patriarhate. Unul care m-a înfiat cu tot cu Biserică şi care m-a botezat, m-a
îndrumat, m-a reprimit în chemare diaconească şi altul care m-a şcolit, mi-a
administrat tainele pe tot parcursul studiilor şi este ontologic legat de
fiinţa mea. Îmi propuneţi să scuip în vreunul, neţinând cont de faptul că
Biserica lui Hristos este în ambele şi în esenţă, eu, la fel cu toţi ceilalţi
clerici şi credincioşi sunt mădular în Biserica lui Hristos? Sau după Dvs.,
Hristos e prezent mai mult într-o parte decât în alta?
Iar pentru deşteptarea Dvs. intelectuală aş vrea
să vă informez, aşa ca printre altele, că atunci când cuvântul Biserică se
scrie cu majusculă, fără să se specifice patriarhia e vorba de Biserica lui
Hristos, Cea Una Sobornicească şi Apostolească Biserică, cea apolitică, de care
n-aţi auzit probabil şi nu de forma de organizare pe criterii naţionale sau
etnice, Ea fiind mai presus de acestea. Iar ca să înţelegeţi şi mai bine
aspectul soteriologic al Bisericii, V-aş propune să meditaţi la faptul că atât
sfinţii din Rusia, cât şi cei din România se roagă pentru peticul acesta de
pământ, ei fiind mai presus de maşinaţiile politice locale. Iar Dvs., D-le
Bogatu, care tindeţi să divizaţi Biserica, ţin să Vă reamintesc că eu sunt de
partea Bisericii lui Hristos. Că nu ar vrea nici Patriarhia Română, nici cea
Rusă, nici întreg pentarhatul vremurilor apuse şi nici toate patriarhiile şi
autocefaliile prezente să decidă în sinod „eronat” canoane reformatoare
„drepte” concepute cu neuronul stâng al unor reformatori norodnici.
Atunci când vine vorba de dogme, canoane şi
hotărâri sinodale contează mai puţin de unde bate vântul sau finanţarea şi mai
mult corectitudinea, conformitatea acestora cu Sfânta Scriptură explicată în tradiţia
apostolică, adică în Sfânta Tradiţie, cu menţiunea că Biserica Ortodoxă este la
ora actuală singura Biserică a cărei predanie a rămas nealterată timp de peste
două milenii, o dovadă în acest sens fiind şi perpetuarea, veşnicia Bisericii
noastre, spre deosebire de multitudinea de culte şi cultişoare perindate de-a
lungul veacurilor începând cu primele secole ale erei noastre şi terminând cu
ultimul răcnet al modei stil New Age, care rând pe rând ajung să devină doar o
tristă amintire de poticnire.
Şi fiindcă Dl. Bogatu a amintit „europenizarea
asta democratizată”, a comentat-o fără să înţeleagă ce am vrut să spun şi a
legat-o şi de Biserică, aş vrea să mai „europenizăm” puţin asupra subiectului.
Aprindeţi beculeţul roşu că vreau să mă fac mai
înţeles ca să nu se mai comenteze diferit pe viitor. Că din mijlocul mizeriei
se înţelege mai clar.
Totul ar fi
frumos în intrarea asta în care ţin să intru şi eu ca cetăţean, doar dacă
Europa asta n-ar trata Moldova ca pe o „mămăligă amorfă”, şi dacă nu ne-ar impune
modele culturale ateiste marxist-freudiene. Că acolo la ei prea au mutat
centrul de gravitaţie de la
Dumnezeu spre om, sau numai pe om şi tot de la prea multe
reforme. Sincer să fiu nu vreau să-mi trăiască copii după Max Weber, căci pentru
mine ca ortodox e un eretic. Cu alte cuvinte vreau ca şi Biserica să fie
integrată în integrarea asta cu toate valorile ei protejate, că de aia e
Biserică ca să poată duce şi la mântuirea credincioşilor. Ca să nu zică unii că
aberez, uitaţi-vă prin ce necazuri trec fraţii noştri de sânge de peste Prut.
Prea au fost umpluţi, aşa ca dintr-o glumă, ba de amasador homosexual, ba de
ataşate culturale lezbiene care tot impun evenimente LGBT.
Cum aţi ajuns la concluzia că Biserica este
antieuropenizare D-le Bogatu? Dimpotrivă Biserica e mai europeană decât
europenii doar că are şi ceva canoane pe care nu le poate europeniza şi mai
aşteaptă că poate Europa asta o primeşte cu tot cu ortodoxia ei fără a o obliga
să treacă la eterodocşi. E cumva vreo conspiraţie în aceste vorbe? Eu nu cred
D-le Bogatu.
De aceea am formulat câteva întrebări precise
pentru Dvs. la sfârşitul acestui articol, aşa ca din partea obscurantistului
ăstuia de popă, dar cred că mulţi alţi obscurantişti sau ne-obscurantişti care
sunt madulare ale Bisericii ar vrea să afle răspunsurile.
De ce către Dvs., D-le. Bogatu şi nu către
politicieni care sunt în măsură mai mare să ne răspundă, o să mă întrebaţi?
Păi pe politicieni, chiar nu aveam pe cine să
întreb, că la noi deocamdată politica e în tranziţie şi fiecare politician e cu
politica lui, dar le-aş sugera şi lor, dacă se poate, în politichia asta a lor
să încerce să pună şi ei la rândul lor condiţii partenerilor occidentali, şi
prin asta să nu zică cineva că fac politică, mă retrag în hotarul meu de spiritualitate.
Nu de alta, dar suntem în majoritate încă o Ţară
Ortodoxă şi dorim să ne integrăm în Europa cu tot sufleţelul nostru ortodox,
păstrîndu-ne valorile naţionale şi nu cu fundul în faţă.
Frunţile sus, oameni buni la integrare că doar nu
ne omoară nimeni că e democraţie, şi clarificaţi toate păsurile acum, chiar
dacă vreun lunetist european o să ne mai cârlige câte pe unul care are gura mai
spartă, tot o să mai rămână dintre noi că suntem mulţi, să nu fim si...(asta nu
e a mea mi-a sărit din pix un Lăpuşnean din întâmplare).
. Aşa sunt
mai grosolane lucrurile, dar când le spui pe nume parcă se fac mai auzite că
degeaba torni miere în rahat că tot aia rămâne în esenţă.
Acum din spatele acestui limbaj de mahala, pe care
îl detest eu însumi, vreau să vă întreb: „Se aude mai bine vocea Bisericii vii
pe care aţi îmbrăcat-o în sort şi aţi închis-o în vile?”
Biserica nu poate canoniza păcatele aşa cum le
legalizează Europa. Oricum vocea aceasta a Bisericii nu se aude nici în Moldova
noastră căci este din start înăbuşită. Cu atât mai puţin va fi auzită în Europa
sau America. Anume aici se întrezăreşte discriminarea Bisericii, care are
menirea în troaca asta a ei să mai spele şi suflete.
Un lucru ciudat este faptul că forfecaţi prin Nae
Ionescu ca sectarii la scriptură până ne scoateţi esenţa, adică faptul că nu
trebuie să-i condamnăm pe cei „care sunt de altă părere” sau orientare am putea
înţelege decât cea ortodoxă probabil. La noi la obscurantişti, aceştia cu
păreri diverse şi reformatoare se numesc eretici fiincă sunt sectoare care s-au
desprins de Biserică şi de aceea îi mai numim şi secte. Păi spune Domnule ca la catastif, că încet,
încet se vădeşte şi adevărul. Deci, aceştia „cu alte păreri”... s-au uşurat şi
până la urmă răzbeşte şi duhoarea. Hai să nu mai facem tandemuri de lambade, că
până la urmă în toată această tevatură vlădâcii nici nu mai contează,
terfelirea imaginii lor fiind doar un pretext, iar ei un fel de „pietre de
încercare”, târâţi în ideologia politică impusă şi dirijată de cineva şi de
undeva. Dacă am fi capabili să citim printre rânduri cred că am putea gini şi
cine trage foloase în urma unor asemenea scandaluri forţate. Şi mai încercaţi
să ne convingeţi că nu se bagă căluşul în gura Bisericii, şi că jocurile
Kremlinului creează tot acest cadru polemic.
Se ignoră
mediatic de fapt scopul şi esenţa făcăturii care urmăreşte distrugerea a
ceea ce a fost, este şi va fi cea Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească
Biserică. Afacerea asta nu este democratică, ci mai mult demonocratică.
Ce păcat că noi nu avem democraţie în Biserică.
Însă nici nu am putea avea aşa ceva fiincă nu poate ieşi popa pe amvon să zică:
„Iubiţi credincioşi hai să votăm dacă să vină sau să nu vină Duhul Sfânt în
epicleză pentru transformarea darurilor euharistice în Trupul şi Sângele lui
Hristos. Ahha 20 sunt împotrivă, 10 pentru 5 abţineri azi nu mai vine Duhul
Sfânt o să mâncăm azimă şi o să bem vin sau Fanta de struguri ca sectarii.”
Negarea liturghiei ca act în care ne unim în
Hristos va fi şi asta votată în parlamentul european sau local la un moment dat?
Aşa ca o reformă cultică....
Să avem niţică răbdare stimabile
domn. Să ne punem celebra întrebare: „Eu cu cine votez?” Că ori cântăm în
strună lui Mamona şi dăm în Biserică din toate puterile pentru a face jocul acoaliţilor
acestuia, care prin formula „Divide et impera” tot mai muşcă câte o fărâmă din
Biserică şi o scuipă spre nu ştiu ce sectă nou apărută, manipulatoare de minţi
omeneşti, înfiinţînd încă o echipă de zombişori împreună lucrători cu ei, ori
ne adunăm şi ne ţinem împreună pentru a putea contracara valurile de zombaţi
din ce în ce mai numeroşi ce umblă şi urlă turbaţi ca leii pentru a mai înghiţi
încă un suflet creştin. Aşa că să stăm bine şi să medităm: „Noi cu cine votăm?”
Şi când întreb cu cine votăm să nu
se înţeleagă politic aşa cum se mai tâlcuieşte, adică între rusi si europeni.
Întrebarea e mai spirituală. Votăm păcatul cu legi sau nu?
Chiar aş vrea să se exprime public
Domnul Bogatu, aşa D-lui în persoană, că doar se ştie la ziceri că e analist şi
a tot comentat “europenizarea asta democratizată”. Până unde vom merge în
votarea păcatului? Fiindcă odată votată acea lege a nediscriminării sexuale,
noi ştim că este ca un schelet ce poate fi completat cu amendamente
interminabile, aşa cum se întâmplă în toate ţările în care s-a votat.
Şi să ne întoarcem iar la „oile” articolului şi la
dezbaterea lui.
Curios este faptul că în recenzie aţi lipit de
articol, aşa ca nuca de reformă şi politica Kremlinului, mai exact cea a lui
Putin, de care cred că şi eu şi diaconul suntem străini. Realitatea acesta „chiar
sfidează faptele” ...Nu mai lipiţi D-le Bogatu „filo-închipuirile” Dvs. la
spatele oamenilor, că eu în locul diaconului aş face ceva pe ele, pardon am
vrut să spun că mi-aş sterge ghetele cu ele.
Şi acum, aşa cum V-am promis, V-aş propune să vă
dezmorţiţi puţin intelectul cu un mic chestionar, şi să ne oferiţi nouă, celor
cu vederea mai obscură nişte răspunsuri, pentru ca la sinodul următor să avem
şi noi de unde ne inspira în luarea hotărârilor ca să nu mai luăm hotărâri
neinspirate şi să „eşuăm” ca balena pe recif.
1. Conform opiniei Dvs. depravarea şi decadenţa sunt caracteristice mai
mult Rusiei şi Moldovei decât Occidentului. Poate că o fi şi ceva adevăr în
afirmaţia Dvs., însă nu ştiu dacă oferirea unui cadru legal favorabil viciilor
ar putea rezolva situaţia. De exemplu dacă am lua problemele majore ale ţării
noastre, pe care le amintiţi şi Dvs., cum ar fi beţia şi violenţa, am da toată
vina pe Creator, după modelul occidental şi am ridica practicanţii acestor
vicii la rang de “victime ale debilităţii naturii umane” şi organizînd nişte
societăţi şi un lobby pentru susţinerea persoanelor “cu insuficienţă
alcoolică”(sau beţivi), cu “insuficienţă materială” (pentru hoţi), cu “insuficienţă
sangvină” (pentru criminali) am privi toate aceste vicii ca pe nişte necesităţi
ale firii umane şi am proteja aceste “minorităţi “ cu insuficienţă neuronală
sau de doagă, ca să o spunem mai pe şleau, credeţi că am putea ieşi din “groapa
de gunoi a civilizaţiei”?
2. Iar dacă din punctual Dvs. de
vedere legalizarea beţiei, hoţiei şi omorurilor nu ar fi o opţiune, atunci de
ce ar trebui să acceptăm şi să protejăm prin lege practicarea şi prozelitismul
viciilor sexuale?
3. Se ştie că în umbra grupurilor
homosexuale se face lobby şi pentru reducerea vârstei acceptului sexual la 12
ani pentru început. După părerea Dvs aceasta este o normalitate sau am putea
trece practicanţii adulţi ai acestui sport în lista persoanelor cu insuficienţe
neuronale?
4. Susţineţi că în momentul în care
aţi întâlni pe stradă un cleric precum “naşul” amintit mai sus aţi fi cuprins
de un sentiment de jenă. Aţi putea să ne explicaţi cu ce sentimente aţi privi
în ochi un nepot sau strănepot în momentul în care ar trebui să-l lăsaţi în
faţa unei şcoli sau grădiniţe în care ar fi iniţiat în arta perversiunilor
sexuale (în practică în Europa) sau chiar ar fi obligat să întărească teoria
prin practică?
5. În eventualitatea în care în
Moldova se impune şi legalizarea căsătoriilor homosexuale, în grup sau zoofile
cum am putea reforma Biserica pentru a putea oficia aceste căsătorii, ţinând
cont de faptul că taina cununiei este o taină sfântă, care nu se poate aplica
în alte cazuri decât între un bărbat şi o femeie?
6. Cum am putea integra aceste
familii moderne şi liberale în rândurile practicanţilor creştini ai BOM în
conformitate cu tradiţiile, principiile şi valorile creştine?
Ce părere aveţi despre legalizarea
adopţiilor copiilor moldoveni în familii cu doi taţi sau două mame şi cum
vedeţi integrarea în societatea noastră a copiilor educaţi în astfel de
familii?
În acest sens aş vrea să ne răspundeţi la fiecare
întrebare din trei puncte de vedere:
a)personal sau ortodox dacă Vă identificaţi ca şi
creştin,
b)din punctul de vedere al poporului obscurantist
sau nu din Moldova, dacă îi cunoaşteţi părerea.
c)din punctul de vedere european, să vedem dacă
coincide cu părerea norodului.
Domnul Bogatu, trebuie să fiţi foarte clar când ne
daţi răspunsurile aşa încât să nu fiţi luat drept „tută”, mai ales că aveţi şi
experienţă în domeniu (pe care eu personal) o apreciez foarte mult. Nici să vă
retrageţi ca o „tută” de la a răspunde. Şi apoi, după răspunsurile pe care le veţi
da, vom aprecia aşa, şi noi, bărboşii şi reverendoşii obscurantişti cât şi
întreaga Biserică atât dintr-o patriarhie cât şi din cealaltă dacă sunteţi
„tută” sau nu, ca să nu mai blamaţi Biserica şi după să vă ascundeţi sub cupola
uneii mitropolii sau alteia.
Vă doresc succes D-le Bogatu în dezbateri, un real
succes, care sper să fie televizat cu posibilitatea ca si obscurantistul ăsta
de norod ortodox cu preoţi cu tot să dezbată odată real probleme importante cu
ajutorul Dvs. Sincer să fiu, sper să nu vă faceţi nici de tută şi nici de iapă.
Şi fără „băşcălie” la adresa mea, a preoţilor, şi mitropolitului până după
dezbateri. Precum şi fără alte forţări jurnalistice, care să poată fi considerate
de către norod nişte „tutisme” de genul fostelor.
Vrem să ştim ce atitudine creştinească veţi lua în
dezbateri de partea religiei homosexualilor, adică a sectei lor, fiindcă aici
nu se referă la păcat în sine(cum aţi
evidenţiat) sau la homosexualii cu care nici eu chiar nu am nimic şi chiar aş
fi bucuros dacă prin îndemnarea unor duhovnici ar putea să iasă din Sodoma şi
Gomora sau de partea Bisericii fiincă vă
consideraţi creştin şi cred că ar trebui ca un bun ortodox să apăraţi
creştinătatea şi cealaltă cre(ş)tinătate.
Atâtea vrute şi nevrute, „ştiune” şi neştiute s-au
iconizat în masmedia, încât şi unui chel i s-ar ridica părul în cap. Mulţi şi astăzi
mai cheamă la judecata norodnică ierarhii prin prizma închipuirilor lor. Probabil
că nu au inteligenţa de a se ridica mai sus de şort ca să audă şi vocea de
păstor al turmei. Cu alte cuvinte au rămas tot în zona şortului. Sau poate că
doar le place să se „ţină de părţile anatomice şi gustă într-un „prezent
continuu” din deliciul acestora. Acestora le urez succes şi în continuare, că
doar ne mai putem „screme” şi pentru ei cu câte o perlă. Şi cu aceasta chiar
îmi pare rău pentru grosolănie şi am scris şi din altă „scriptură” să mă ierte
Dumnezeu, şi de la creştinii noştri îmi cer iertare şi-mi cer iertare şi de la
cei vizaţi.
Nu vrem să vedem cum homosexualitatea, pedofilia,
avortul, de exemplu devine o normalitate canonică ca în anumite culte protestante
sau neoprotestante, unde preferinţele sexuale sau poligamia sunt apreciate
pozitiv şi astfel păcatul a devenit acolo „lege divină”. Probabil într-un
viitor nu prea îndepărtat şi identitatea pedofilă sau zoofilă se va constitui
într-un cult de nuanţă „cre(ş)tină” şi va avea pretenţia de a se numi biserică
reformistă – neoprotestantă.
Eu cred că Europa asta nu este ceea ce tâlcuia
acelaşi bătrân duhovnic despre apropierea unei împărăţii întinsă peste tot
pământul în care va fi încoronat un om şi ca rege peste ceilalţi oameni dar şi
ca stăpân peste celelalte religii. Mai spunea acel bătrân drept şi cuvios că
acel om încoronat va face minuni mari şi va instaura o pace provizorie în lume,
va produce o bunăstare materială pentru mulţi oameni care se vor afla la
ananghie şi atunci toţi proorocii mincinoşi vor crede că acesta este Iisus
Hristos revenit pe pământ ca să întemeieze cu ei o „împărăţie hiliastă de o mie
de ani”, o împărăţie la care toţi sectarii visează în mod eronat. Numai că
acest om care va fi încoronat şi despre care Sfântul Ioan Evanghelistul ne-a
zis cu două milenii în urmă în Apocalipsă nu va fi Hristos ci însuşi
Antihristul care se va da drept Hristos. Eu sper că prin globalizarea asta
forţată de astăzi şi prin extinderea forţată a sectelor, a proorocilor
mincinoşi, şi cucerirea ţărilor într-o singură împărăţie cuvintele de tâlcuire
profetică ale acestui duhovnic profet să nu se împlinească chiar în
contemporanietate, adică acum în ochii noştri. Este cu neputinţă să trecem şi
peste alt profet Ezechil, care cu 2500 de ani în urmă a profeţit războiul, care
probabil se apropie şi de graniţile tării noastre, adică probabil războiul lui
Gog şi Magog. Uitaţi-vă cum chiar în faţa ochilor noştri se produce o schimbare
esenţială, şi anume îndepărtarea de ortodoxie a oamenilor prin globalizarea
secularizată şi extinderea altor religii şi secte. Toate acestea se completează
reciproc şi sunt dirijate din umbră de o forţă, care pare a fi neutră „din
punct de vedere religios” dar care este ostilă creştinismului tradiţional la
care la sfârşitul vremurilor vor intra şi buni şi răi după alte profeţii.
Credincioşii noştri trebuie să fie foarte atenţi la ce ne oferă atât sectele
dar şi alte ideologii occidentale fiindcă acestea nu urmăresc încreştinarea şi
moralizarea creştinilor după cum susţin şi afirmă ci transformarea oamenilor în
nişte zombi ştămpuiţi la nivel global de ştim noi ce semn. Nu credinţa este piatra de temelie nici pentru sectele care se
vor uni, şi nici pentru ecumenism, aşa cum greşit cred unii. Ci mai degrabă
acestea se vor baza pe harisme ca glasolalia, pseudoprofeţiile precum şi pe robotizarea,
manipularea şi uniformizarea
intelectuală, ş.a. după cum afirmă unii profeţi. Aceste practici vor
deveni ecumenice şi vor uni toată politica şi toate religiile într-un altfel de
ecumenism proliferat de diavol.
Creştinismul ortodox nu poate fi adaptat la aceste
practici harismatice, sau la anumite moralităţi pietiste sau ale distrăbălării,
cum se întâmplă cu uşurinţă în anumite grupuleţe cu diverşi „hristoşei în
coadă”. Sau poate că Occidentul se extinde spre noi anume pentru ca noi să ne
putem valorifica în el cultura noastră morală ortodoxă şi ortodoxia noastră şi
atunci cu adevărat îmi cer scuze pentru utopii. Dovediţi, puteţi?
Este adevărat că Biserica Ortodoxă deşi este
dinamică şi deschisă spre lume şi pentru lume, are o dogmaticitate statică care
nu poate fi îmbrăcată în haine în nuanţe diferite, după culoarea timpului. În
viitor chiar şi în Europa în care vom intra, căci aşa zic şi profeţii, cu
siguranţă trebuie să contracarăm invazia şi presiunea în legalizarea păcatelor.
În mod contrar vom ajunge în punctul în care Biserica Ortodoxă nu va mai fi
considerată temelia de formare a acestui popor, ci mai degrabă un accident în
istoria neamului nostru.
D-le
Bogatu, în „motto” – ul Dvs., parafrazându-l pe Ioan Evanghelistul aţi zis că
cei fără de păcat pot să arunce cu pietre în ierarhii pe care îi citaţi la
sfârsitul articolului dumneavoastră, ca aşa trebuie să-şi ispăsească aceştia păcatele.
O să mai adaug o singură întrebare la chestionarul de mai sus şi atât. Nu mai
bine lapidăm legea, că ierarhii, mor şi singuri sau se schimbă şi pleacă, dar
legile rămân, părerea mea. Dvs. oare ce părere aveţi?..............?
Cu aceste întrebări în faţă ar trebui să ne aşezăm
la masa fără colţuri şi nu cu referate asupra şorturilor. Nu de alta, dar să
fim pregătiţi atunci când vine şi asupra noastră urgia cu nume frumos răsunător
şi intenţii morbide precum „Raportul Estrela”(pro-avort şi pro-LGBT) sau
„Rezoluţia Lunacek”(împotriva homofobiei şi discriminării pe motiv de orientare
sexuală şi identitate de gen) care vor discrimina majoritatea în numele
nediscriminării minorităţii... Deşi ne aruncăm cu toată viteza cu capul
înainte, noi nu observăm încă laţul strâns deja în jurul gâtului, laţ legat de
rezoluţia adoptată de către Parlamentul European la data de 4 februarie 2014,
prin care noi suntem obligaţi de pe acum să hirotonim femei, să cununăm
minorităţi (în viitorul apropiat şi iepe), şi să expunem copii la manifestări lipsite
de pudoare.
Oare putem să numărăm toate discriminările la care
suntem supuşi în numele nediscriminării unor făcături mediatizate precum
Concita Wurst sau domnul-doamnă Scoică Cârnat. Ce este aceasta după părerea
Dvs. – reformare sau deformare intenţionată şi rău voită a realităţii?
Să ştiţi că eu nu sunt partizanul deformării
Ortodoxiei şi dacă iubesc creştineşte toţi Irozii şi nerozii, şi toate Iudele
politizate împreună cu alte găşti de indivizi cu insuficienţe într-ale doagelor,
îi iubesc creştineşte dar nici nu mor de dorul lor...o s-o trec şi pe asta la
spovedanie, că nu pot să mă îndrăgostesc de cei care scuipăcesc Biserica, căci
dacă m-ar scuipăci pe mine m-ar durea şortul.
O să-l rog pe diacon să-şi retragă „tuta” de pe
piaţă, să lege şi iapa, după ce se vor dezbate problemele propuse şi de către Dl.
Bogatu şi de tuta de mine şi de alţi obscurantişti.
P.S.1.Iapa lui Vasile şi Ion nu o s-o băgăm în
divorţ, că aşteptăm să vedem dacă se votează cu lege sau nu.
P.S.2. Prezentul articol este fără vreun drept de
autor anume şi este liber de sarcini pentru a putea fi citat din el, preluat,
publicat sau popularizat de către oricine.
P.S.3. Poate fi preluat şi parţial numai nu
parafrazat pe alte teorii că tuta monitorizează...ş...a...m...d....
SEMNAT DE CEVA:
„Tută” de diacon păcătoasă, prea mult necuvioasă în nevrednicia ei!”. Nu
zic care ...Fără supărare. Probabil tot OCTAVIAN SOLOMON...
ce la scarmanat pe Bogatu se face oare de tuta sau nu?
RăspundețiȘtergereCe reformă în stil nikonian în Biserică aţi vrea să ne propuneţi, Domnule Bogatu? Să facem cruce cu patru degete, adică numele Sfintei Treimi plus al Dumneavoastră?
RăspundețiȘtergereSau hai să privim reforma unde a ajuns şi din perspectiva unor şi mai noi reformatori, contemporani cu Dvs., care au reformat şi reforma reformatorilor. Poate acestia Vă sunt mai pe plac şi ar trebui să ne luăm după ei. Nişte astfel de „profeţi” reformatori mi-au fost pe la poartă şi nu o dată, şi m-au anunţat că Hristosul Nostru nu mai este Dumnezeu, că s-a lăsat de funcţia asta şi că este, aşa, un fel de făcătură acum. Iar când am discutat cu tănticile cu Scriptura Bisericii, nu cu făcătura lor de scriptură şi le-am făcut aşa un fel de ερμηνεια (tâlcuire) după ortodoxia asta obscurantistă, mi-au zis că nu avem nevoie în mântuire nici de Biserică, nici de teoria asta de teologie fiindcă noi trebuie să fim ca şi copii ca să ne mântuim, după cum spune „Iehova prin glasul profetului său („Hristos”)”. De la ele citire. Şi am întrebat teoloagele dacă trebuie să fim ca şi copii în gesturi sau în inocenţă, fiincă noi ortodocşii am rămas cu multe gesturi şi simboale. Şi mi-au zis că mai ales la gesturi să atragem atenţia, să nu fie cruci şi închinări la icoane, ci să ne comportăm ca niste copii cu gesturile lor naturale, că aşa ne mântuieşte Iehova. Stimabile Domn dacă eu aş face gestul natural de m-aş „cufuri” în nădragi la onorabila vârstă pe care o am, sau în izmenele mele, ca şi copiii, crezi şi mata că m-aş putea mântui mai uşor?
De asa ,,SCHIMBARE" NU AVEM NEVOE!!!!!!
Bună ziua, deoarece vrei să citești acest lucru, știi că problemele tale sunt rezolvate pe jumătate dacă poți lua măsuri în privința lor, deoarece este o femeie spirituală puternică, numită Dr. Dawn acuna, pe care am întâlnit-o citind un articol online, ea m-a ajutat cu un vraja care l-a readus pe sotul meu dupa ce sotul meu m-a parasit de peste 8 luni, ea a facut o vraja care m-a ajutat sa ramana insarcinata pentru sotul meu si acum avem 2 copii frumosi, acum viata mea de cuplu merge perfect bine, ce sa mai cer .... ai o problemă pe care vrei să o rezolvi?
RăspundețiȘtergere*Daca vrei sa ramai insarcinata.
*Dacă vrei să te împaci cu soțul tău.
*Dacă trebuie să vindeci orice fel de boală.
*Dacă doriți să opriți avortul spontan.
Și mulți alții, zori acuna te va uimi cu marile ei Puteri. contactați-o pe whatsapp: {+2348032246310}
E-mail: { dawnacuna314@gmail.com }