- În ultimul timp, de cînd am început să ne luptăm pentru poziția și atitudinea Bisericii față de multiplele probleme cu care se confruntă creștinii, în contextul integrării europene, dar și necesitatea unei misiuni mai active de promovare a valorilor creștine, aud tot mai des voci în sutană, care în loc de alternativele lor mai bune pentru îmbunătățirea situației din Biserică, cer insistent să mi să se închidă gura prin oprirea mea de la săvîrșirea celor sfinte.
Pentru aceasta am fost chemat și la judecata mitropolitană și peoții din protopopiate au fost ”puși pe urechi” să strîngă un teanc de iscălituri în acest sens. O epopee întreagă cu morile de vînt...
- Deși am vrut să trec cu vederea aceste amenințări, întrucît ele mă fac mai puternic și mai curat în fața lui Dumnezeu, totuși culmea, să fiu discutat chiar la adunarea episcopilor/protopopilor Mitropoliei Moldovei (vezi imaginea foto din 12.01.2015), nu o meritam. Sunt prea mic pentru o asemenea cinste. Și spune Mitropolitul: ” iată la sinodul de la Moscova Patriarhul Chiril a spus de diaconul Curaev că-l va opri de la slujirea celor sfinte, dacă nu încetează (lupta de demascare a geylor în sutană). Dar eu i-am spus că am și eu unul de aceasta...”
- Sincer să fiu, nu-mi place să mă victimizez, dar i-am scris Mitropolitului Vladimir încă din iulie 2014 o scrisoare în care i-am cerut să mă sancționeze după merite, dacă sunt, fiindcă așa mă voi corecta și tot așa vom scoate mai repede la iveală lanțul devierilor grave din cler, care frînează simțitor misiunea Bisericii și continuă să rămînă încă nesancționate.
- Dar să vedeți cum au reacționat cei cu musca pe căciulă !?! Ură, șoșote și bîrfe...
Știind că multe lucruri bune le-am făcut în comun acord cu binecuvîntarea Mitropolitului, iar această atitudine de amenințare este dirijată din afara cabinetului său, voi insista iarăși acuma vineri, 16 ianuarie, 2015, la o întrevedere cu el, pentru a cere deja a cîta oară pe parcursul ultimului an, următoarele cereri elaborate de un grup de slujitori înduhovniciți:
Iată motivele care îi tulbură: Cerinţele interne:
1.Înăsprirea disciplinei în rîndul slujitorilor, prin aplicarea sancţiunilor corespunzătoare sfintelor canoane. a) Cazul închiderii Bisericii de la Rîșcanovca, Chișinău; b) preoții implicați în afaceri murdare, excrocherii, beții sau a celor cu două căsătorii; etc.
2. Identificarea problemelor cu care se confruntă azi Biserica şi slujitorii şi elaborarea unui set de strategii şi programe rezolvitoare pe termen scurt și lung (Ex. Sectele, etc).
3. Uniformizarea tipicului Bisericesc şi respectarea canonică a programului liturgic în toate Bisericile din ţară, pentru a elimina devierile tipiconale.
4. Pe fundalul sărăciei și a creșterii cursului euro/dolar, cerem eliminarea presiunii financiare asupra parohiilor şi aplicarea unui algoritm impozitar de la caz, la caz, în funcţie de starea parohiei, numărul real de locuitori, membrii familiei preotului.
5. Reorganizarea comisiei pentru admiterea la hirotonie, prin introducerea unui examen fix pentru toți candidații şi a unor membri de valoare duhovnicească, nepărtinitori și nepătați.
6. Instituirea cursurilor de perfecţionare a preoţilor o dată la doi ani, după modelul altor profesii, pentru iradicarea analfabetismului .
7. Elaborarea unui program misionar obligatoriu pentru toate protopopiatele şi parohiile, format din conferinţe, seminarii în şcoli, activităţi de caritate şi spriginirea obiectului „Religia”, inclusiv şi cu materiale didactice.
8. Binecuvîntarea lunară/bilunară obligatorie a adunărilor de protopopiat, pentru a spori activarea în circumscripție și a spovedaniei preoților măcar în cele patru posturi de peste an.
9. Instituirea unei comisii intersinodale, formată din preoţi, mireni, şi ONG-uri ortodoxe active, care ar consulta soborniceşte şedinţele sinodului şi ar participa astfel mai activ la problemele din viaţa Bisericii. Acest drept este prevăzut și în statutul BOM.
10 . Crearea unui grup de purtători oficiali ai cuvîntului Bisericii în raport cu cerinţele mass-media şi implicarea ei mai activă în dezbaterile publice.
11 . Restabilirea publicaţiei lunare „ Altarul Credinţei” şi binecuvîntarea campaniei de colectare treptată prin Biserici şi societate, a fondurilor pentru un post TV ortodox.
12 . Verificarea canonicităţii săvîrșirii cununiilor și a slujbelor de exorcizare practicate prin unele mănăstiri.
13. Îmbunătățirea calității învățămîntului teologic din Moldova prin: a) Identificarea unui sediu decent pentru singura Academie de Teologie din Moldova, într-o ambianță prielnică, care li-ar permite studenților să crească duhovnicește (măn.Căpriana, Curchi, etc); b) Sancționarea tentativelor de corupere a examenilor; c) Reducerea sau scutirea de contract a elevilor cu performanțe înalte.
14 . Înființarea unei cantine în incinta sediului Mitropoliei, pentru a oferi măcar un prînz elementar preoților plătitori de impozite. De dorit fără de plată...
15 . Respectarea statutului BOM și convocarea Adunării Generale a Bisericii o dată la 2-4 ani, cu scopul consultării creştinilor şi a elaborării soborniceşti a unor decizii corespunzătoare provocărilor, care ar întări ortodoxia din RM.
Menționăm că la majoritatea din aceste cerințe, un grup de preoți și creștini au înaintat de mai multe ori Mitropolitului Vladimir și Sinodului BOM în 2013-2014, un plan pastoral-misionar de soluționare a acestor probleme, dar care nici astăzi nu a fost măcar analizat.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu